Veelgestelde vragen
Algemeen
1. Hoe kan ik contact opnemen met Tijdelijke Bedrijfsruimte?
Je kan ons bereiken via:
- Telefoon: +31 (0)72-5112704
- E-mail algemeen: info@tijdelijkebedrijfsruimte.nl
- Adres: Robbenkoog 29, Alkmaar
2. Wat zijn de openingstijden van ’t Hekeltje Verhuur?
Wij zijn van maandag t/m vrijdag tussen 08:30 – 17:30 uur telefonisch bereikbaar.
En op zaterdag tussen 08:30 – 17:00 uur.
3. Kan ik ook een afspraak maken voor advies omtrent een project?
Ja, je kan zeker een afspraak maken. We ontmoeten je graag in ons Experience Center op de 3e verdieping om jouw project te bespreken en daaraan invulling te geven!
De afspraak kan op werkdagen tussen 09:00 – 17:00 uur plaatsvinden. Een afspraak maken doe je via het contactformulier.
Heb je alleen de mogelijkheid om in het weekend of in de avond een afspraak te maken? Geef dit dan aan in het contactformulier. Dan gaan we kijken wat de mogelijkheden zijn.
4. Wat voor producten en diensten biedt Tijdelijke Bedrijfsruimte aan?
Wij bieden (tijdelijke) oplossingen als je snel op zoek bent naar uitbreidingsmogelijkheden, maar geen permanente oplossing zoekt. Dit kan in de vorm van een Alu-frame tenthal, Industriehal, Manhattan, Meerlaagse Manhattan, Pagode Manhattan of Pagode.
Wij komen graag langs op locatie om te adviseren welke oplossing voor jouw situatie de beste optie is.
5. Welke maatregelen neemt Tijdelijke Bedrijfsruimte in verband met de veiligheid van gehuurde materialen?
Wij zorgen ervoor dat alle materialen voldoen aan de veiligheidsnormen en -voorschriften. Indien nodig worden er specifieke veiligheidsmaatregelen worden genomen voor het gebruik van tenten, podia of andere grote materialen.
Wij zijn ook VCA** en ISO 9001-gecertificeerd. Hiermee leggen wij de basis om iedere dag weer veilig en gezond aan de slag te gaan en waarborgen wij de kwaliteit die wij leveren.
6. Kan ik iemand bereiken als ik problemen heb tijdens mijn project?
Ja, wij zijn dagelijks bereikbaar tijdens kantoortijden. Heb je een probleem buiten kantoortijden, kan je onze storingsdienst bereiken. Deze is 24/7 bereikbaar op +31 (0)72-5112704.
7. Tot welke windkracht kan een tent gebouwd worden?
Een tent kan gebouwd worden tot windkracht 9 bft.
Wij komen graag langs om jouw locatie te bekijken en advies te geven welke mogelijkheden er zijn en welke tent het beste past op jullie locatie.
8. Hoe lang van tevoren moet ik een offerte aanvragen?
Wij begrijpen dat niet alle situaties van tevoren te voorzien zijn, daarom kunnen wij in crisissituaties snel een offerte sturen.
9. Waar kan ik een klacht indienen?
Een klacht kan telefonisch of per mail ingediend worden bij de desbetreffende accountmanager.
Het indienen van een klacht of bezwaar dient altijd binnen 5 werkdagen na afbouw of ophaaldatum gedaan te worden.
Bedrijfsruimte huren
1. Welke soorten oplossingen voor tijdelijke bedrijfsruimte zijn er?
Er zijn diverse soorten tenten beschikbaar om in te zetten als tijdelijke bedrijfsruimte. Afhankelijk van het type project adviseren wij graag welke tent het beste geschikt is.
Je kunt kiezen uit een Industriehal, Alu-frame tenthal, Manhattan, Meerlaagse Manhattan, Manhattan Pagode en Pagode.
2. Hoeveel bezoekers passen er op 1 m2?
Wettelijk gezien mogen er maximaal 4 personen per m2. Afhankelijk van het type evenement of project gelden er andere regels.
4 pax/m2 = festival setting
2 pax/m2 = staande receptie
1 pax/m2 = staande en gedeelte zittende receptie (krukken aan statafels)
1,5 m2/pax = sit down diner
Dit betreft allemaal de netto aantal vierkante meters, dus hierbij zijn objecten en vaste materialen er vanaf getrokken (bar, podium et cetera).
3. Hoe kan ik een offerte aanvragen voor een tijdelijke bedrijfsruimte?
Je kan contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via +31 (0)72 511 27 04. We bespreken dan al je wensen of plannen desgewenst een afspraak met je in om al je wensen te bespreken.
4. Wat zijn de kosten voor een tijdelijke bedrijfsoplossing te huren?
De prijzen variëren per project, soort tent en overige materialen. Wij maken altijd een offerte op maat. Neem contact met ons op en we adviseren graag welke tent het beste op jouw locatie en bij jouw type project past.
5. Wat zijn de huurvoorwaarden?
De huurvoorwaarden variëren per project, soort tent on overige materialen, maar er gelden altijd algemene voorwaarden als je materialen bij ons huurt (bekijk ze hier) .
Voor gedetailleerde informatie kan je contact opnemen via +31 (0)72 511 27 04.
6. Biedt Tijdelijke Bedrijfsruimte ook maatwerkoplossingen aan?
Ja, wij bieden eigenlijk uitsluitend maatwerkoplossingen aan voor tijdelijke bedrijfsruimtes. Geen enkel project, locatie of situatie is namelijk hetzelfde. Wij denken dus graag met je mee wanneer jij op zoek bent naar extra kantoorruimte in verband met een renovatie, een tijdelijk strandpaviljoen in verband met brand, extra opslagruimte in verband met seizoensgebonden goederen of flexibele werkplaats.
7. Moet ik een vergunning aanvragen voor een tijdelijke locatie?
Afhankelijk van het formaat, het gebruik en waar de tent geplaatst wordt kan het zijn dat er een vergunning moet worden aangevraagd.
Onze accountmanager kan je daarover informeren en onze afdeling vergunningen kan je voorzien van de juiste berekeningen en tentboeken die nodig zijn voor een vergunning aanvraag. Op verzoek kan deze afdeling tevens assisteren bij de aanvraag en contacten met veiligheidsregio en vergunning verstrekker.
8. Hebben jullie deskundigen beschikbaar voor ontwerp, vergunningsaanvraag, veiligheidsplan of iets dergelijks?
Ja, wij hebben een team van specialisten om ons heen zoals architecten, standbouwers, constructeurs, beveiligingsexperts (brand- en inbraakpreventie), hygiënespecialisten en vergunningsaanvragers om samen tot een degelijke en veilige doelgerichte eindoplossing te komen.
9. Zijn er extra kosten verbonden aan de op- en afbouw?
Voor de op- en afbouw van onze bedrijfsruimtes ontvang je een offerte/orderbevestiging waarin deze kosten meegenomen zijn, tenzij anders beschreven.
10. Kunnen jullie een tentboek opstellen?
Ja, tentboeken worden door ons opgesteld aan de hand van de orderbevestiging.
Levering en ophalen
1. Kan een tent op elke locatie geplaatst worden?
In principe kunnen wij op elke locatie een tent komen plaatsen, mits de locatie bereikbaar is met een vrachtwagen. Wij komen namelijk de materialen met een vrachtwagen leveren.
Voorafgaand komt onze accountmanager bij jullie langs op locatie om te kijken hoe de situatie is en hoe er geleverd en gebouwd kan worden.
2. Moet ik zelf ook aanwezig zijn tijdens levering en opbouw?
Tijdens levering dient er iemand aanwezig te zijn. Gedurende de opbouw, die soms meerdere dagen in beslag neemt, hoeft er niet te allen tijde iemand aanwezig te zijn. Wel is het fijn om een contactpersoon te hebben die wij gedurende de opbouw kunnen bereiken.
3. Weet ik van tevoren hoe laat jullie komen leveren/opbouwen?
De opbouwtijden van de tent (tijdelijke bedrijfsruimte) zijn op de dag voor levering in te schatten, harde afspraken worden hierover nooit gemaakt. Tenzij expliciet opgenomen in de orderbevestiging.
4. Kan ik zelf een tent opbouwen?
Nee, onze tijdelijke bedrijfsruimtes worden altijd door ons professionele team op- en afgebouwd volgens de veiligheidsnormen. De tenten die wij plaatsen zijn professionele tenten en niet te vergelijken met een goedkope, zelf op te bouwen, partytent.
5. Kan een bedrijfsruimte ook geplaatst worden bij harde wind?
Wij kunnen een tent (tijdelijke bedrijfsruimte) met verankering plaatsen tot windkracht 6.
Wanneer de weersomstandigheden vragen om extra verankering, wordt dit op initiatief van Tijdelijke Bedrijfsruimte geplaatst. De handlingkosten zijn voor rekening van de opdrachtgever.
6. Kan een tent ook voorzien worden van verlichting?
Ja, wij leveren ook verlichting. Wij kunnen diverse soorten verlichting leveren, van industrielampen tot sfeerverlichting, van accuspots tot TL-balken. Voor elke situatie en soort tent denken wij met je mee om te kiezen voor de juiste verlichting.
7. Kan een tent ook gekoeld of verwarmd worden?
Ja, een tent kan ook uitgevoerd worden met de nodige koeling of verwarming. Dit kan in de vorm van een airco, verwarming of warmtewisselaar.
Graag adviseren wij welke mogelijkheid het meest geschikt is voor jouw project en de keuze van de tent.
Huurperiode
1. Wat gebeurt er als de gehuurde materialen beschadigd raken?
Als de gehuurde materialen beschadigd raken tijdens de huurperiode, kan er een schadevergoeding in rekening worden gebracht. Het is belangrijk om de materialen goed te onderhouden en voorzichtig te behandelen.
Wanneer er schade is opgetreden dient dit altijd gemeld te worden bij de desbetreffende accountmanager. Indien nodig wordt er direct actie ondernomen om de schade te repareren.
2. Zijn de gehuurde materialen verzekerd?
De tenten zijn standaard verzekerd, overige materialen zijn niet standaard verzekerd. Het is mogelijk om een verzekering af te sluiten voor de gehuurde producten. Dit kan via de desbetreffende accountmanager.
3. Kan ik de materialen langer huren tijdens de huurperiode als ik ze toch langer nodig heb?
Ja dit kan. Het is altijd afhankelijk van de beschikbaarheid van de gehuurde materialen. Wanneer dit niet het geval is, proberen we samen een geschikte oplossing te vinden. Belangrijk is wel dat dit minimaal 2 dagen voordat de materialen retour gehaald (of gebracht) zouden worden hiervoor contact op te nemen met de betreffende accountmanager.
4. Kan ik iemand bereiken als ik problemen heb tijdens de huurperiode?
Ja, hiervoor hebben wij een storingsdienst. Deze is 24/7 bereikbaar op +31 (0)72-5112704
De storingsdienst is uitsluitend bereikbaar voor spoedgevallen, ofwel problemen met materialen die direct opgelost moeten worden.
Betaling & afronding
1. Wanneer moet ik betalen?
De betaling moet uiterlijk 3 dagen voor levering/opbouw overgemaakt zijn. Wanneer er geen betaling heeft plaatsgevonden op de dag van levering, zijn wij genoodzaakt de levering te staken, maar wel de reeds gemaakte kosten door te rekenen.